Bako National Park

18 september 2019 - Kuching, Maleisië

De dag na aanaankomst een ochtend wandeling door de stad gemaakt en de middag waren we vrij. Leuk om onder begeleidig door de stad te wandelem dan zie je toch meer. s'Middags waren we vrij. Met een loopbrug naar de overkant van de rivier gewandeld (Kuching ligt aan een brede rivier) en terug met een bootje. Deze avond hebben we er voor gekozen om met de hele groep te gaan. Op tijd naar bed want morgen vroeg op. We gaan naar Bako een national park. Dit was geweldig. We hebben heerlijke jungel tochtjes gemaakt en veel beesten gezien maar ook gelukkig de neusaap. De enigste plek waar deze dieren nog in het wild leven. Om daar te komen moesten we eerst een stukje met de bus en daarna met een klein bootje een stukje over de zuid chinese zee om daar te komen. Nu zijn we dus weer terug in Kuching. Een middagje even bij komen want morgen gaan we weer voor 2 dagen naar een anderdorpje. Daarover de volgende keer meer.

Het weer. Het is heel warm en de lucht is echt heiig door de smog die hier hangt. Is rook die ontstaat in Indonesië waar op dit moment veel bos/landbouw branden zijn. Zelfs de zon kan niet in volle glorie schijnen.