mulu

26 september 2019 - Kota Kinabalu, Maleisië

De verbinding is slecht dus maar een kort verslag. We zijn de afgelopen dagen in het regenwoud geweest en hebben daar verschillende wandelingen gemaakt. Het is hier een ongelooflijk mooie natuur, maar het komt denk ik slecht op de foto's uit. Om in en uit het regenwoud weer in de bewoonde wereld te komen moesten we met longtailbooten varen. Een belevenis op zich. Door de lage waterstand liepen de bootjes vast, moesten we er uit en helpen duwen. Leuk om te doen maar heel vemoeiend. Vandaag zijn we met een tussenstop op labuan met ferryboten(1 x2uur en 1x 3,5 uur) naar Kota Kinabu gevaren. Daar zijn we net aangekomen. Morgen gaa n we weer verder. Dan komt de rest van het verhaal. Tot nu toe is het een geweldige reis maar ik kan je nu al zeggen dat ik nog nooit van mijn leven zo getranspireerd hebt. Het water loopt soms met straaltjes van ons lichaam. Gelukkig hebben ze hier water genoeg en het eten is prima. Tot de volgende keer weer. Jannie en Wouke en nog 17 anderen