Oslo

25 januari 2020 - Oslo, Noorwegen

Hallo allemaal,

Donderdag avond ben ik naar Thea gegaan in Santpoort. Na een goede nachtrust vroeg op en Thea haar dochter heeft ons naar Schiphol gebracht. Even na 10 uur zijn we vertrokken. Na een goede vlucht waren we om 12 uur in Oslo. Met de trein naar het centrum en op zoek naar het hotel. Dat was wel even zoeken en vragen maar om het hotel, dat 400m van het station lag, te vinden. Het hotel beschikt niet over een receptie maar we moesten in de hal onszelf via een computersysteem inchecken waarna er een pasje uit de automaat kwam en we het hotel binnen konden. Daarna de omgeving wat bekeken,opzoek naar de VVV voor info en op de hotelkamer uitgezocht wat we morgen zouden doen. Op tijd naar bed en op tijd weer op.

Vanmorgen na het ontbijt aan de wandel. Eerst naar het Akershus. Een oud fort aan het water. Toen een rondleiding in het moderne National Opera & Ballet gebouw. Indrukwekkend. Voor de lunch weer even naar de kamer. In de middag te voet naar het Buitenland Sculpture Park. Moesten we natuurlijk ook weer terug wandelen en naar het station gegaan om even te checken waarvandaan de treinen morgen vertrekken. Nu, na het eten, zitten we moe maar voldaan op onze kamer en gaan pakken voor de reis van morgen naar onze wintersportplaats Kamben.

De temperatuur hier in Oslo is rond de 0 gr en er staat vanaf het water een koud windje, dus goed aankleden.

Dit was het voor nu. De rest volgt.

Ps, omdat ik een nieuwe tablet heb weet ik niet of ik de mailen kan lezen.

Groetjes Wouke